MY PROFILE ::NUR WAHEEDA ISMAIL:: ::HEIGHT (CM): 155cm ::WEIGHT (KG): 42 kg ::RACE: MALAY ::SKIN COLOR: FAIR BROWN ::EYE COLOR: BROWN ::WINNING AWARD: CONSOLATION PRIZE, POHKONG~ CONSOLATIONS PRIZE-SACC MALL (CONTEST)~ ::DRESS SIZE: XS (UK) ___(US) ::SHOE SIZE: 5 (UK) ___(US) =EXPERIENCES: :OUTDOOR PHOTOSHOOT/EVENT ETC. :STUDIO SHOOT (bridal dress)-Studio A :PHOTOSHOOT - MAGAZINE :IMPIAN PESONA REALITY TV(EXTRA)-2011 :JOHNSON'S & JOHNSON'S (TVC/PRINT ADV)-2009 :RUNWAY FOR FASHION SHOW (EVENT) since 2010 :TIA AMELIA (TVC)- Nov 2011 :DRAMA BICARA HATI (EXTRA)-2012 :MODEL BOUTIQUE -Since 2011 :MAGAZINE 'INSPIRASI PERKAHWINAN' (NOVEMBER & DISEMBER 2012) :REALITY TV PROGRAM (LONDON WEIGHT MANAGMNT)EPISOD 8: DISEMBER 2012, TV9 :AMBASSADOR FOR SYARAZ COUTURE 2012/2013 :REALITY TV PROGRAM (LONDON WEIGHT MANAGEMENT) FEB 2013 :MAGAZINE 'INSPIRASI PERKAHWINAN' (APRIL 2013) :MODEL FOR TVC FEREENA BEAUTY SKIN (TV3-OGOS 2013) =wieda_waheeda@yahoo.com

Tuesday, January 15, 2013

Sentuhan EPIE TEMERLOH

Hari ni saya nk bcerita ttg sentuahan tangan seorang makeup artis yang terkemuka malaysia iaitu Epie Temerloh. Kebiasaan sy suke meninjau,melihat Instagram Mua tersebut..dalam hati selalu terdetik, andainya diri ini mendapat peluang merasai sentuhan beliau...apakah akan terjadi...apakah perubahan yg akan d alami..semakin hari semakin teruja dengan hasil sentuhan beliau..lebih teruja apabila melihat Dato' Siti Nurhaliza yg semakin hari semakin cantik apabila menerima sentuhan tangan Epie Temerloh ini.. Saya semakin ketagih melihat gambar2 dalam instagram Epie..

Suatu hari yang tak d sangka, saya ada masuk contest untuk event d SACC Convention Center Shah Alam dan sy teruja apabila melihat Epie adalah salah seorang juri utk pertandingan Makeup tersebut.  Ketika itu, saya d dandan rapi oleh Syamil Jeffri dan Razwan Jaafar dari Syaraz Couture dengan busana songket moden.  Team kami enjoy dalam menyiapkan tugasan yg dberikan.  Walaupu tidak memenangi apa-apa kategori, tapi pengalaman menemui Epie secara dekat amatlah bernilai pd kitorang.  Sempat bertegur sapa di situ, tapi saya faham, Epie tidak perasan akan kehadiran sy kerana terlalu ramai yg hadir dan terlalu ramai yang cantik2 dan berbakat di situ..  Apa yang saya bangga, saya punya team yg hebat dan sporting..saling memahami dan bkerjasama walau dimana jua.

Saya sangkakan hanya sampai di situ sahaja pertemuan saya dgn Epie..rupanya tidak.. dengan secara tak sengaja, (tak perlu dceritakan bagaimana) saya d invite untuk shoot tudung koleksi Huza Zaki d kediaman Epie Sendiri.. tanpa berlengah, dan dgn keadaan yg terja, balik shj kerja,sy terus ke sana tanpa fikir panjang..sesungguhnya sy amat2 'excited'..dan saat itu,saya tak berfikir langsung bagaimana sy nk pegi ke sana,atau pulang lewat malam...bagai ngantok d sorong bantal, laju shj sy mntk syamil dan razwan dtg ambil sy..namun atas kelewatan kesesakan,dan halangan tertentu, mereka terlewat..khuatir Epie menunggu sy lama, nk di jadikan ccerita, kwn sy Fakhrizal (lawyer) kebetulan ade d pejabat dan rumah berdekatan area tmpt yg ingin d tuju..maka dia pelawa utk menghantar sy ke sana.. Syukur dgn ketentuan dan jln yg Allah permudahkan, sy smpai tepat waktunya..Epie menunggu sy dgn keceriaan..


Smpai shj, sy terus d mekapkan beliau..sguh kelakar, Epie ni..tak sombong malah baik hati sgt2.. hanya 30minit dia sentuh muka sy dan terkejut benar melihat cermin...wah! siap utk d shoot..skejap sguh dan sgt cekap.  Sdg elok, photographer pun smpai..selesa bkerja dgn Emeer Haleed dan Norman Photograf, maka sesi shoot tudung tersebut bjalan dgn lancar dan enjoy sekali.. Di sana sy byk belajar dan byk pkara sy simpan utk panduan pjalanan carrier modeling sy ni.  byk ilmu telah Epie beri dan thanks buat Emeer dan Norman.  







Selesai photoshoot, sy di hadiahkan Epie tudung dr Huza Zaki.. Sesi bersama Epie Temerloh, Emeer Haleed, Norman Photograf dan Helmy (kwn baik epie) takkan sy lupakan smpai bila2..jom lihat hasilnya..

Thanks sgt buat semua...sy syg kalian semua...ummuaahh!









Epie Temerloh

Dato' Siti Nurhaliza antara barisan nam tersohor yang sentiasa menerima miracle touch frm Epie Temerloh dan lihatlah hasilnya

Barisan artist yg telah menerima sentuhan Epie Temerloh

Ifa Raziah d dandan Epie Temerloh

Makeup Artist : Epie Temerloh

Bienda
Photog : Norman Photograf

Photog : Emeer Haleed

2 comments:

Anonymous said...

lau mekup bertunang@nikah ada ambil x?leh nak taw pakej tok bertunang brape?boleh gataw at emel x?
farah.ruzali@yahoo.com

Anonymous said...

if makeup sanding ada x?price?area triang pahang
Dyena_93@yahoo.com