MY PROFILE ::NUR WAHEEDA ISMAIL:: ::HEIGHT (CM): 155cm ::WEIGHT (KG): 42 kg ::RACE: MALAY ::SKIN COLOR: FAIR BROWN ::EYE COLOR: BROWN ::WINNING AWARD: CONSOLATION PRIZE, POHKONG~ CONSOLATIONS PRIZE-SACC MALL (CONTEST)~ ::DRESS SIZE: XS (UK) ___(US) ::SHOE SIZE: 5 (UK) ___(US) =EXPERIENCES: :OUTDOOR PHOTOSHOOT/EVENT ETC. :STUDIO SHOOT (bridal dress)-Studio A :PHOTOSHOOT - MAGAZINE :IMPIAN PESONA REALITY TV(EXTRA)-2011 :JOHNSON'S & JOHNSON'S (TVC/PRINT ADV)-2009 :RUNWAY FOR FASHION SHOW (EVENT) since 2010 :TIA AMELIA (TVC)- Nov 2011 :DRAMA BICARA HATI (EXTRA)-2012 :MODEL BOUTIQUE -Since 2011 :MAGAZINE 'INSPIRASI PERKAHWINAN' (NOVEMBER & DISEMBER 2012) :REALITY TV PROGRAM (LONDON WEIGHT MANAGMNT)EPISOD 8: DISEMBER 2012, TV9 :AMBASSADOR FOR SYARAZ COUTURE 2012/2013 :REALITY TV PROGRAM (LONDON WEIGHT MANAGEMENT) FEB 2013 :MAGAZINE 'INSPIRASI PERKAHWINAN' (APRIL 2013) :MODEL FOR TVC FEREENA BEAUTY SKIN (TV3-OGOS 2013) =wieda_waheeda@yahoo.com

Thursday, May 25, 2017

Menghargai vs Penghargaan

Kadang-kadang aku terfikir, mengapa manusia sukar menghargai dan sukar memberi penghargaan.  Adakah ia terlalu mahal atau terlalu sukar untuk dinilai..

Kadang-kadang aku terfikir, bila aku pergi nanti adakah insan-insan disekelilingku akan ingat padaku lagi..bagaimana pula yang telah meninggalkan aku dulu? Mereka tidak tahu istilah ini maka aku biarkan mereka berlalu pergi..kerana dek kecewa, aku pasrah dan menyerah walau hakikatnya Tuhan sahaja yang tahu.

Kadang-kadang aku terfikir, apakah mereka tahu bagaimana menghargai pengorbanan seseorang? atau apa mereka tahu cara untuk memberi penghargaan? pada aku, tidak sukar mana jika hati bersih dan caranya betul.. tidak perlu aku bersastera dan merayu agar difahami manusia..tidak perlu juga aku menyusun ayat dan bait-bait cinta hingga mata berkaca-kaca..sepastinya biarlah ungkapan yang amat mudah dan difahami si pembaca mahupun yang mendengar..itu sudah memadai.

Kadang-kadang aku penat berfikir, kenapa manusia terlalu mementingkan ego dan diri sendiri daripada memberi penghargaan pada orang yang tersayang.  Malah langsung tidak menghargai akan kehadiran yang dianugerahkan Tuhan..owh betapa ruginya..


Entahlah..dunia ini kejam atau manusia sekarang yang semakin kejam.. kebanyakan mereka menilai hanya melalui media sosial sahaja.  Langsung tidak pernah jumpa di depan mata, apatah lagi ada juga yang bertegur pun sekali sekala..mana mungkin dikatakan tahu semua tentang diri empunya.  Mana mungkin juga mereka tahu istilah 'menghargai' mahupun 'penghargaan' yang sedang aku perkatakan..

Siapa paling kejam?

No comments: